Sms-meldingen om kredietkaarthouders te informeren over de status van hun uitgaven

Coline Constant
6 okt, 2022

Stuur sms-meldingen om uw kredietkaarthouders te informeren

Hoe controleert u de status van uitgaven op een consumentenkredietkaart? Hoe verwittigt u de consument wanneer het bedrag op de kaart een bepaald niveau bereikt? En vooral, welk snel en efficiënt kanaal moeten worden gebruikt voor dit soort vragen? Sms-meldingen zijn een efficiënte manier om snel met klanten te communiceren en hen te informeren over de status van hun kredietkaart. Ontdek hoe sms-meldingen de dienstverlening aan klanten hebben verbeterd.

Bied de eindgebruikers informatie, op elk moment

Een van onze retailklanten heeft zijn eigen kredietkaartsysteem. De retailer wilde communiceren met kredietkaarthouders om hen te informeren over de stand van hun rekening. Hij wilde meldingen sturen over hun transacties, resterend krediet, herlaadbeurten, enz. op elk moment. Daarom moest hij een snel en efficiënt kanaal vinden dat wordt gebruikt door de meerderheid van de klanten van de retailer. Dit is waar sms-meldingen in het spel komen

melding over de status van de uitgaven

Waarom geen automatische meldingen proberen?

om klanten via berichten te kunnen informeren hebben we een API geïmplementeerd die rechtstreeks in het systeem van de retailer kan worden geïmplementeerd. We hebben sms-meldingen ingesteld om klanten informatie te geven over de status van hun saldo. Wanneer mensen proberen een bedrag boven hun limiet te betalen, dan krijgen ze een automatische sms-melding om hen te informeren over het resterende bedrag op de kaart. Deze dienst is verbonden via beveiligde webdiensten.

instant sms-melding

Instant sms-meldingen

Kredietkaarthouders ontvangen onmiddellijk meldingen over hun krediettekort. Bovendien kan retailer een-op-een communiceren met zijn eindklanten. Hij kan kredietcontracten gemakkelijk aanpassen. Zo heeft de retailer een duidelijk zicht op de behoeften van zijn klanten. Als hij verder wil gaan, kan deze sms-dienst eventueel worden omgeleid naar meer geavanceerde oproepen en gekwalificeerde agenten.

Aan de andere kant kan de klant gemakkelijk op de hoogte worden gehouden over alle wijzigingen in verband met zijn kaart. Beide partijen zijn tevreden over dit geautomatiseerde sms-systeem.

You may also like …

SMS

Automated SMS

Automated SMS

Voice API

SMS API

Automated SMS

SMS Gateway

Bulk sms

Bulk SMS

Email to SMS

Email to SMS

VOICE

Voice API

Voice API

Virtual voice agent

Voicebot

Interactive voice response

Interactive Voice Response

BOTS

Bots

Chatbot

SURVEY

Send survey

Send Survey

EFFICIENCY

Automated SMS

Payment Reminder

Appointment reminders

Appointment Reminder

PRODUCTIVITY

Call Campaign Manager

Call Campaign Manager

Smart IVR

Smart IVR

SECURITY

OTP

One Time Password

Automated SMS

Blog

Bulk sms

Customer Stories

Automated SMS

Contact us!

Bulk sms

Talk to an expert

About Ring Ring

About us

Virtual voice agent

Careers

Voice API

FAQ